Sveland är därmed det företag som har levererat den bästa kundupplevelsen och som har fått högsta omdömena i bemötande och generell nöjdhet från sina kunder under 2023.
Utmärkelsen är helt baserad på data från över 5 miljoner kundundersökningar. De två andra finalisterna var Svenska Postkodlotteriet och Mälarenergi.
– Vi är oerhört stolta och glada över att ha vunnit priset för Årets nöjdaste kunder 2023. Det är en fantastisk bekräftelse på vårt engagemang för att sätta våra kunder och deras djur i fokus. Jag vill tacka vårt fantastiska team som varje dag arbetar hårt för att leverera bästa möjliga service. Detta pris tillhör lika mycket våra medarbetare som våra lojala kunder, säger Linda Kreutz, vd för Sveland Djurförsäkringar.
Indicate me är ett webbaserat verktyg som visualiserar nyckeltal och presenterar insikter för kundservice på ett enkelt sätt. Indicate me Awards arrangeras årligen som en del av kundserviceeventet Big Mistake, Thank you!
"Genom ett brinnande engagemang för kundnöjdhet, har Sveland Djurförsäkringar ett imponerande fokus på kunden. Bolaget lever och andas service för att leverera en upplevelse som inte bara uppfyller, utan också överträffar förväntningarna. Deras arbete har lett till enastående resultat och de allra högsta nivåerna av kundnöjdhet och bemötande.
Det är inte bara datan i Indicate me, som är baserad på 5 miljoner kundundersökningar, som talar sitt tydliga språk. Det är också kundernas aktiva deltagande och vilja att dela med sig av sin upplevelse. Det är med stor stolthet och beundran vi tilldelar priset för Årets nöjdaste kunder 2023 till Sveland Djurförsäkringar."